Brandkår

Har haft ännu en bra dag på jobbet som resurs/avbytare/alltiallo men i morgon får vi äntligen sovmorgon, det är efterlängtat. Klockan har ringt 04.50 alldeles för många gånger nu.
Vet ni mer vad jag har gjort idag? Jo jag fixade så att brandkåren var tvungna att komma till bageriet. Jag skulle bara vara snäll och städa undan all vetegluten som hade läkt ut överallt där man fyller på ingredienser. drog fram tryckluftsslangen och började blåsa bort det från "bigbag tömmaren". Efter en lite stund började brandlarmet att gå men jag lade inte så stor vikt på det eftersom att det brukar kunna sätta i gång lite nu och då, men på inte mer än 2 - 3 minuter hade jag Tomas bakom mig (produktionschefen), sprang runt med sin telefon och såg fruktansvärt stressad ut. Efter ännu en lite stund förstog jag att det var jag min knöl som hade ställt till med allt pådrag. Övanför bigbag tömmaren sitter en rökdetektor och den trodde tydligen att det var rök och inte mjöl som yrde runt i luften, med den påföljden att brankåren kom helt i onödan och även ett jäkla pådrag helt i onödan. Jag skämdes kan jag säga. Kommer aldrig mer blåsa där ute.

Nu ska jag lura med Peter upp och njuta av sovmorgon och ledighet! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0