Godmorgon

Vaknade för någon timma sedan och jag har sovit som en stock inatt, förutom när buster skällde som en idiot och det visade sig att hingsten hade smitit och sprang utanför stoets hage. Man sover rätt skönt när man har solat, badat och varit ute i friskluften hela dagen. En sån dag ser det ut att bli idag också. Strålande solsken, det tycker vi om! :0)

Glömde att skriva det igår. Hingst puckot smet även igår när jag skulle ha hand om dom. Inte det roligaste att få tag på en galen hingst som väger 4-500 kg. Som tur var så ville han bara in i stallet, jag tryckte på knappen så porten började gå upp (garage port). Vet ni vad idioten gör? När huvudet får plats mellan portet och golvet så börjar han gå in, han fattade alltså inte att resten av kroppen är lite större. Efter lite knak och brak fick jag han att stå kvar och vänta en liten stund så att hela han kunde gå in. Tur att jag inte behöver ta hand om dom idag. Måste säga att det känns mer eller mindre som ett zoo här ute. Djur här och där, hit och dit.

Hingsten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0