En dag på akuten ..

Skulle bli jobb idag men vaknade halv 4 i morse av att jag hade så fruktansvärt ont i magen .. ringde och sa att jag inte skulle komma sen åkte jag upp till Övik på akuten. Guuud vilken vänte tid det är där .. Väntade och väntade i väntrummet, efter några timmar tog dom in mig och sa att jag skulle få vänta en liten stund i ett undersökningsrum sen skulle det komma en läkare och titta på mig. Jag väntade och väntade i det lilla rummet med vita väggar, en grön sjukhus säng, en orange dörr och en blå klocka på väggen. Efter 10 minuter tänkte jag nu kommer dom nog snart, lika så efter 20, 30, 40 och 50 minuter .. Det tog 1 och en halv timma innan det kom någon. Hade jag vetat det hade jag hellre väntat i väntrummet där det fanns en tv och massa tidningar iallafall men icke .. Till slut kom ju läkarn iallafall och det visade sig att det var en kirurg som inte kunde så mycket mer än att skära i folk.. Hur skulle han kunna hjälpa mig? nej just det han kunde ju inte det heller. Fick inte ut nånting av att jag var där .. dom tog massa prover och allt såg tydligen perfekt ut men hur kan det vara det när jag inte ens kan jobba eller leva som en vanlig människa?. Han sa iallafall att det skulle gå över så jag får väl vänta och se. Jag är less på allt väntande nu. Orkar inte med att vara sjuk längre, de va ju därför jag åkte dit, på akuten för att dom skulle ta tag i det och hjälpa mig.

Imorrn ska jag iallafall jobba, jag tänker jobba och stå upp tills det gör så ont att jag inte kan stå längre. Ibland önskar jag nästan att jag ska ramla ihop så att någon tar det på allvar och jag får hjälp. Man söker fan inte hjälp om man inte behöver det.

Hoppas ni har haft en underbar alla hjärtans dag. ♥

Kommentarer
Postat av: Sanna

sjuk sjukvård eller vad man ska säga.. fattar inte att de ska va sån väntetid!! hoppas du mår bättre! KRAM

2009-02-14 @ 20:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0