dumt ägg

Idag har Jag och Mamma spendaret några timmar i Kramfors, ville inte sitta hemma och inte göra nånting så jag ringde Mor och kollade om hon ville hänga med på en tur. Tänkte köpa gummistövlar till mina svamp äventyr i skogen, kolla efter gardiner på möbler och hemkultur men kom inte hem med något avdera. Istället köpte jag en billabong tröja till peter och en jacka, en väst och strumpor åt mig själv. En blomma "kryssboll" som jag satt ut i krukan utanför dörren (bättre sent än aldrig), en till keramik gås eftersom att den andra såg så ensam ut, Handledsskydd och lite annat smått och gott.

Jag mitt dumma ägg gjorde bort mig idag också eller ja jag var rättare sagt inte så smart, på blomster handeln hade jag plockat ihos kryssbollen, keramik gåsen och lite andra små keramik saker som alla var på 50% rabatt utom gåsen. Gåsen kostade 249 kr, när kassörskan blippat in allt säger hon att jag ska betala 180 kr. Oj tänkte jag var gåsen också på halva priset? min tanke sa jag högt och vipps ökade notan till 310 kr, kunde jag inte bara ha varit tyst?!

I morgon ska jag till Övik och shoppa, hoppas på att hitta bättre och finare gummistövlar där. Det kommer förmodligen bli en dyr dag i morgon. Jeans, tröjor, toppar, linnen, skor, underkläder m.m ska inhandlas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0