Sommar!

Idag har det verkligen varit sommar. Sov till halv elva i morse och när vi klev upp var det 15 grader i skuggan, gud så härligt. Gick ut och åt frukost sen smsade jag Martin och frågade om han skulle hänga på till Kramfors. Peter orkade inte åka till Övik så vi tog Kramfors istället. Vi gick ut och väntade i solen på att Martin skulle komma sen åkte vi, när vi kom fram var det nästan ännu varmare än vad det var i Ullånger. Peter och Martin gick på systemet medans jag gick på stan en sväng, hittade inget speciellt så plånboken fick bli mer eller mindre orörd. Gick till sylos där Martin och Peter satt och åt, jag ville inte ha nånting just då men tog med mig en Kramforsrulle hem som ligger i kylen, sen gick vi in på dollar en sväng och köpte lite drickor. Efter det bar det iväg hemåt, Jag och Peter bestämde oss för att grilla middagen idag så vi åkte in på Ica och handlade. Det blev marinerad fläskfilè, potatispaket och grillade tomater. Gud så gott det blev.
Vi har verkligen njutit av solen idag, hoppas på lika underbart väder i morgon!

Just de, vi har hunnit med att hälsa på Tomas och Anna idag också, händelserik dag!

Sitter och solar medans maten grillas



Älskling!!



Vårat eget påhittade Potatispaket
med soltorkade tomater, färsk basilika,
pressad vitlök, skivad rödlök, körsbärs tomater,
skivad potatis, salt, svartpeppar och grädde. Mmm



Potatispaketet med fläskfilèn och grillade tomater



Helt underbar och perfekt dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0