Sammanfattning av veckan som varit

Måndag & Tisdag innebar bara jobb, inget annat. Men ansträngande var det inte eftersom att Kim gick bredvid mig på tråget för att lära upp sig vilket innebar att han fick göra allting och jag fanns till om han behövde hjälp eller hade några frågor. Skönt tyckte jag!

Onsdagen var min födelsedag och sista jobbnatten på nattveckan eftersom att vi var lediga på Torsdagen. Klev upp vid tre tiden och av min förvåning som kom Johan upp en dag tidigare och kom och åt middag, Peter slutade även tidigare från jobbet så vi fick en liten stund tillsammans innan jag skulle iväg och jobba igen. Det var en bra födelsedag tycker jag. Jag fick en symasin av Peter, Presentkort på MQ av Johan, Presentkort på Attityd av Martin, Presentkort på blomsteraffärn,handdukar och ett jättefint kakfat av Mamma & Pappa, Presentkort på blomsteraffärn och blomma av Magnus & Monica och En jätte fin blomma av Mormor & Morfar. Super presenter!

Torsdagen kom jag hem klockan sju på morgonen och såg att Johan hade valt att sova över här på soffan, gick och la mig i sängen och sov till ett. Medans jag sov hade Johan och Peter åkt upp till Övik för att hämta en vattenskoter som Peter har köpt! ;D . Det kommer bli roligt till sommaren. Gick ut och satt mig i solen för att vänta på att dom skulle komma hem, dom kom hem vid fyra - fem sen bestämde vi oss för att grilla här och dricka lite öl. Martin, Johan, Jag och Peter var det som grillade, Emma och Niklas skulle också komma men dom drog sig ur så vi tog Niklas till chaufför som fick köra oss ut till Jimmy och Ida i Näs där det var sista april fest, mycket trevligt var det med lite för mycket vin.

Fredagen var vi ute i Ulvvik och solade sen åkte vi till Ullånger igen för att hämta vattenskotern och köra den ut till Ulvvik för att provköra. På vägen ut igen svängade vi ner mot Niklas och Emma för att hämta en torrdräkt så att den som körde inte skulle frysa ihjäl, Emma och Niklas hängde på ut till Ulvvik. Efter provkörande och några öl där ute skulle Johan, Niklas och Emma åka till Lasse som bor någon kilometer tidigare på väg ut till Ulvvik. Jag och Peter skulle åka hem till Ullånger så dom åkte med oss och hoppade av efter vägen. När vi släpper av dom tycker Emma att det pyser lite väl mycket när hon öppnar dörren och när vi gick ut och tittade så hade vi fått punktering, kul. Ja jag tyckte verkligen att det var skit kul när Peter satte dit reservdäcket för det var nog det fulaste däcket jag har sett!

Igår kom Mormor, Morfar, Mamma, Magnus & Monica med barnen och åt marängtårta som jag hade bakat på fredagskvällen eftersom att vi inte kunde ses på min födelsedag. Mycket trevligt var det.
Efter att dom hade åkt åkte vi ner till Emma (Peters kusin) som håller på att flytta in i en lägenhet här nere i Ullånger, där var Erik och Johan också. Satt och surrade en stund och kollade in lägenheten sen åkte vi på Ceasars och hämtade mat och åkte upp till oss och käkade. Efter det bestämde vi oss för att hitta på någonting så Emma åkte ner till sig och duschade, Johan till Ulvvik och Erik till Älgsjö sen skulle vi ses här igen när alla var färdiga. Johan och Emma kom först sen kom Erik efter ett tag men han drog sig ur eftersom att han fortfarande kände sig bakis efter Torsdagens festande. Jag, Peter, Emma och Johan hade trevligt i alla fall. Mycket surr blev det. Vi surrade till halv fyra på morgonen innan vi insåg att det var dags att sova.

Idag sov vi länge. Alldeles för länge, Jag vaknade av att Peter sa att klockan var halv tre på eftermiddagen. Vi klev upp, åt "frukost" sen åkte vi mot Ulvvik för att säga hejdå till Johan som skulle åka hem mot Stockholm idag. Blev bjuden på middag när vi kom ut sen åt vi tårta som vi tog med oss för att få slut på den. Frågade Pappa om han hade någon färg där ute så att jag skulle kunna måla om bron på baksidan som har blivit utsatt för lite för mycket sol och det hade han. Vi kom hem, började skrapa av den gamla blå färgen och målade på ny, vilken skillnad det blev!

Imorgon ska jag åka till Övik och shoppa, jag ska köpa kläder, skor, tapeter, hyllor, färg, lämna in Peters däck. Ja jag ska hinna med mycket i morgon. När jag kommer hem ska jag skrapa av den vita färgen och måla på ny. Sen ska jag börja med syrummet uppe. Slita ner tapet, måla tak och lister, sen får vi se om jag hinner med något mer.

Bra vecka, här kommer lite bilder!

Vattenskotern!



Älskling med världens fulaste torrdräkt ;0) , Pappa och Niklas i bakgrunden.



Älskling provkör för första gången




Hahaha, världens fulaste däck!



Mamma och Jon



Mormor och Morfar med Ida



Solblekt och slitet räcke på bron



Inte bara räcket var slitet



Så här mycket bättre blev det!



Mycket, mycket bättre. Får nog dra på en gång till i morgon.



Nu är det sovdags så att man kommer upp i lämplig tid i morgon, Godnatt & Sovgott!

Kommentarer
Postat av: sannapanna

höhö, jag har också provat den där dräkten :P

2009-05-04 @ 18:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0