Måla & spackla

Idag har jag varit flitig!
Plockat ut alla saker från rummet, slitit ner den gamla tapeten så gott det gick, spacklat alla skarvar och hörn, Laserat tak och lister. Mycket nöjd över mitt arbete måste jag säga. Har lite kvar, funderar på att lasera fönstret också men väntar tills Peter kommer hem så att jag får fundera med han. I morgon får jag börja slipa väggarna eftersom att spacklet ska torka i ett dygn sen ska jag bara att försöka mig på att få upp tapeten :0)

Så här såg det ut när jag hade börjat dra av tapeten



Spackel och glasfiberremsa



Så klart flög spackel hinken i golvet innan jag hann öppna den så den
sprack under, men det gick bra ändå med en påse runt.



Drog på mig mina "målarbyxor"



Droppfri stog det på burken men jag håller inte riktigt med. Inte när man
tog färg på penseln och höll den övanför huvudet i alla fall.




Riktigt nöjd än då länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0