Båt & Vattenskoter

En riktig sommar dag har vi haft idag. När vi kom ut till Ulvvik sken solen och värme fick vi som vi har väntat på länge. Jag, Peter och Magnus drog på oss våtdräkterna och körde vattenskoter, riktigt roligt var det idag faktiskt. Vågar mer och mer ju fler gånger jag kör. Efter åkningen skulle Mamma börja laga lunch/middag men då tyckte Pappa att vi skulle åka en tur till Norrfällsviken istället så de gjorde vi. Solen sken och vi guppade på. Gick i land vid kompassen och beställde mat där. Kycklingtallrik med vitlöksås blev det för mig och Peter, mycket gott. Efter maten fick barnen (och jag) var sin glass av mig sen började vi åka hemöver igen. Väl hemma umgicks vi en stund till sen var det dags för alla utom Jon och Magda att åka hem, Jon ska sova i min föredetta säng inatt och jag sa åt honom att inte fisa men jag slår vad om att han inte lyssnar.
Hoppas på att vi får njuta av det här vädret fler dagar den här veckan.

Kompassen



Peter, Pappa och Magnus drack öl.



Ida var rosa



Ulvvik från vattnet



När vi kom hem tänkte jag vara bussig och bjuda Jon på en åktur men
han tyckte att jag var för stor?! däcken måste ha varit dåligt pumpade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0