Godmorgon!

Idag är jag uppe före tuppen. Vaknade 04:05 och kände mig pigg, försökte somna om men vred och vände på mig så 04:28 klev jag upp. Hoppas bara att jag inte blir trött på eftermiddagen. Måste säga att det är riktigt skönt att kliva upp tidigt, sitter i soffan men mjukisbyxor och tjocksockar. Alldeles tyst, bara regnet som smattrar mot taket.
Jag tänkte stöka på lite här på morgonen och få nånting gjort. Som alltid efter en nattvecka är det kaos här, saker överallt. Disken fyller diskbänken och tvätten golven. Men jag måste göra någonting som inte låter så mycket eftersom att Peter fortfarande sover. Tänkte att jag skulle baka lite bröd men har kommit på att jag inte har någon jäst hemma och matbröd med bakpulver är nog inte allt för gott. Kanske får bli en sockerkaka eller något liknande istället.
Så skönt att det är ledigvecka nu, känner att jag verkligen behöver lite "Sofie tid" alldeles egen tid när jag gör bara sånt som jag vill. Känns som att jag förfaller just nu. Håret är långt, stripigt och på tok för mörkt så ett besök hos frissan måste det bli till veckan. Huden är trött och blek, vilket den så klart blir av lite sömn och vistelse på bageriet när man blir ingrodd i mjöl och torr och fuktig luft om vart annat. Så ompyssling och färg behöver den. När jag ändå ska göra ett besök hos frissan ska jag passa på att handla lite kläder, vilket gör att jag trivs. Har inte varit på massage på flera måndar heller, ryggen knakar och är stel så förhoppningsvis finns det någon tid för det i veckan också. Som sagt, jag behöver ompyssling och det tänker jag unna mig. Kanske ska ta och fortsätta läsa boken (en plats i solen) som jag hade tänkt läsa på semestern men som aldrig blev av, lästa femtio sidor sen rann det ut i sanden. Nej nu ska jag inte planera in för mycket men ompyssling ska det definitivt bli.
Just de ja, det har jag glömt. Promenader och nyttig mat måste det också bli. I tre - fyra år har jag helt lagt bort tanken på vikt. Jag har kunnat äta i princip vad som helst utan att det har visat sig negativt på vågen. Men nu under semestern har chips, dricka, dipp och godis m.m. satt sina spår. Jag har gått upp två kilo, vilket inte är så farligt men när man märker att jeansen är svåra att knäppa så är det bäst att ta sig i kragen på engång annars är det lätt att det brakar iväg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0