Pant

Vilket väder det har varit idag, fick nästan lite vårkänslor. Klev upp rätt tidigt i morse och började dagen med en härlig promenad. Kom in igen och kände att jag ville ta tag i nånting och började rensa i förrådet där vi hade hur mycket pant som helst, hur kan man samla på sig så mycket? man pantar ju oftast inte för att man tycker att det är så pinsamt när alla som går förbi tittar på en men hur jobbigt är det inte när man har ton vis med pant då? Jag åkte ner och pantade 15 ica påsar i alla fall, samtidigt passade jag på att slänga alla glas/vin flaskor som också stog där. Så sjukt skönt att få bort allting och jag har lovat mig själv att inte vänta lika länge nästa gång. Man borde ha en pantnings dag i månaden, det tror jag att jag ska införa. förutom pantning har det blivit tvätt, disk och plockar dag. Ska åka och hämta Peter i Älgsjö ikväll eftersom att det är något fel på han bil så han ska hålla till där ute och skruva. Nu är det tur att vi har två bilar, jag har hört att vi skulle klara oss med en bil men icke, va va det jag sa? :p



Solen sken, hoppas på lika bra väder i morrn, isf ska jag ha picknick med
mig själv ute i snön.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0