Lönedag

Idag är det lönedag, fick en otroligt bra lön för att ha varit sjuk så mycket och tur var väl det för jag hade sjukt mycket räkningar, sjukhusräkningar bland annat. Det borde vara gratis att gå till doktorn. Nu är dom i allafall betalda och det känns kanon. Idag tänkte jag ta en promenad i solen, känns lite konstigt när man är sjukskriven, känns som att man inte borde visa sig ute men i mina sjukskrivnings papper står det att jag ska vara ute så säger nån någonting så får jag väl visa dom pappren. Man vet ju hur vissa människor tänker också: men herregud, det går bra att vara ute och gå men inte kan hon jobba inte. Och det är det jag är så rädd för. Borde passa på att vara ute ändå medans jag inte är sängliggandes eftersom att det brukar bli så vissa dagar. Så nu blir det promenad i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0