Skogspromenad med kantareller

I eftermiddags åkte vi ut till Ulvvik, fick middag och fika sen bestämde Jag, Pappa och Peter oss för att gå ut i skogen och leta kantareller. Som jag har skrivit förut så älskar jag att leta kantareller eller (plocka). Det är ju ett helvete att gå runt att leta men när man väl hittar så är det kanon. Hittade inte allt för många men lite är bättre än ingenting. Nu har vi "förvällt" dom och ätit en god katarellmacka och frusit in resten. Tror att jag ska ta mig en tur ut i skogen i morgon också och hoppas på att hitta mer.

Så här mycket fick vi ihop.


Kommentarer
Postat av: Sannapanna

Jag har också ätit kantareller idag =)

2009-08-23 @ 23:08:33
Postat av: Anna

Kantarellstuvning är super gott! Passar till allt! Och lätt att göra! ;)

2009-08-24 @ 00:49:44
URL: http://kokkosanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0