Onödigt vetande

Tänkte inte göra samma misstag som förra veckan då jag inte uppdaterade på en vecka, det var lite drygt att gå tillbaka och komma ihåg vad jag hade gjort hela veckan.

I går jobbade vi, hade nerkörning och helgstädning så vi började halv sju och slutade halv fem, skönt. Kanon väder var det också så jag fick njuta av solen en stund även fast vi hade jobbat. Åkte ner och handlade, och gjorde sallad med grillad kyckling och massa andra goda saker. Efter middag på altanen åkte vi ut till mor och far i Ulvvik och såg på Robinson.
Direkt när det var slut åkte vi raka spåret hem och gjorde kväll.

I morse pep klockan 06.00 och det var bara att kliva upp. Peter var ledig idag så det var inte det roligaste att kliva upp då kan jag säga, det är ju jag ska brukar få ligga kvar och sova.
Halv åtta började vi att jobba i alla fall. Hade uppstart idag, Jörgen ville att vi skulle vänta en liten stund eftersom att han ville se om dom fick igång kylanläggningen innan. Det fick dom inte, jag trodde att vi skulle stå i en timma bara men icke. Vi startade inte föränn halv tre på eftermiddagen. sju timmar utan vettigt arbete kändes både drygt och skönt. Drygt att man klev upp tidigt helt i onödan men skönt att vara på jobbet och inte göra många knop men ändå ha betalt för engångsskull. Fem timmars riktigt arbete blev det i alla fall och det har gått hur bra som helst!
Kom hem runt åtta och då hade Super Peter gjort ugnsbakad lax och potatis, hur gott som helst. Tack Älskling!

Hoppas ni har haft en ledig och härlig helg!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0