så gick det

Som jag sa, inte kom dom klockan nio heller, utan kvart över .. vi tog oss dit i alla fall och var inne precis i rätt tid. Ultraljuds gubben eller läkaren kanske man ska säga hade med sig två utlänska människor som skulle stå och titta på medans han gjorde ultraljudet på mig. Dom hade fått in en ny ultraljuds apparat som de skulle prova och dom andra två måste ha varit några tekniker av något slag. I vilket fall så verkade läkaren vara mer intresserad av den nya apparaten än av mig och mina problem, han frågade inte ens vad det var för fel på mig. Kollade på gallblåsan och njurarna och dom såg fina ut, visade inga konstigheter, som vanligt. Så när jag var på väg hem igen kändes allt helt hopplöst, kännde att jag skulle börja om från noll igen och bara gå och vänta på att någon ska hjälpa mig. Har kännt mig bättre ett tag men det har börjat igen. Så det första jag gjorde när jag kom hem var att ringa till mig läkare här nere på läkarstationen för att få någon klarhet i vad som ska hända nu och vad jag ska göra. Som tur var så hade hon en tid idag så jag åkte ner till klockan två. Tog massor av nya prover och jag hoppas än en gång att det visar någonting den här gången, ska få prova en ny medicin igen också men får inte hämta ut den föränn på torsdag eftersom att apoteket här nere inte hade det hemma. Kanske hjälper den här medicinen, kanske inte. Jag tycker om min läkare i alla fall, hon tar sig verkligen tid, lyssnar och förstår. Massa nya prover som sagt, ny medicin och förlängd sjukskrivning igen blev resultatet av dagens läkarbesök. Nu väntar vi på gastroskopin också.

Hoppas ni har haft en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0