skit

Vad är det här för liv att leva? det har jag funderat på många gånger. Vissa dagar känns det så bra och då känner jag mig som en helt normal människa och jag blir lika besviken varje gång när det blir ett helvete igen. Om jag hade haft ont i en tå eller en arm då. Då hade jag i allafall kunnat göra massa saker ändå men nu är det den här jävla magen och jag blir nästan sängliggandes när det börjar, ligger på golvet och kvider för att det gör så jäkla ont. Vad är det för sjukvård vi har? ingen verkar kunna hjälpa mig? vad hjälper det att känna lite på magen och säga att det nog snart går över? Just nu måste jag säga att allt känns hopplöst, jag kan ju inte ens jobba och hur ska jag då kunna leva när jag inte har ont? jag ringde på vårdcentralen idag för att jag vill ta prover och kolla om jag är laktos eller gluten intollerant men då har dom utbildning idag och jag får inte tag i dem föränn på måndag. Känns konstigt att man ska behöva fundera ut själv vad det skulle kunna vara och be dom kolla upp det, jag tycker att det borde vara deras jobba att kolla upp vad det är men man ska tydligen vara nära döden för att dom ska förstå att man är sjuk. Jag har inte fått nån hjälp alls, i november va jag till vårdcentralen här nere och då tog dom prover och jag fick ett brev hem där det stog att jag hade magsår och läkarn skickade hem ett recept på en medicin som skulle ta bort det och efter den medicinen har det varit ännu sämre. Vad är det för sätt av en läkare att bara skicka ett brev? Borde man inte hålla mer kontakt med sin patient?. Har varit till två andra läkare också men ingen verkar kunna hjälpa. Är det meningen att man ska leva så här? Ska jag bara gå och vänta på att det ska bli bra av sig själv?
Det kommer det nog aldrig bli känns det som.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag hoppas verkligen du får tag i en bra läkare som verkligen kollar upp din mage så det blir nån ordning! Tycker synd om dig gumman att du måste ha så ont... PUSS

2009-02-20 @ 18:05:14
Postat av: e

Jag lider med dig älskade vän, och håller med dig också, vad fan är det för sjukvård vi har? Det är ju precis som du säger, man måste vara nästintill död för att kunna få lite hjälp.

Jag hoppas att du blir bättre snart!

KRAMAR!!!!

2009-02-20 @ 19:56:41
URL: http://rockisdelicious.blogg.se/
Postat av: karin

Så sjukt dåligt att det är på detta vis, men fortsätt vara envis och kämpa på tills dom gör något vettigt!

Önskar ja bara kunde trolla bort det onda för dig!

Massa pussar och kramar!

2009-02-20 @ 20:39:38
Postat av: Anonym

Kan det inte vara blindtarmen du måste operera bort?? Låter som för jobbiga besvär så man börjar ju undra.. Och den kan man inte gå trasig med för länge, e jättefarligt.. Lycka till!

2009-02-22 @ 22:53:49
Postat av: Sofie

Blindtarmen har jag svårt att tro att det är eftersom att det har pågått under så lång tid och att det inte gör ont på ett och samma ställe. men tack, vem du nu är.

2009-02-22 @ 23:20:21
Postat av: Anonym

Oj Det va Vickan om du undrade :) hihi

2009-02-23 @ 22:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0