Söndag

Det har minst sagt varit en händelserik och härlig Söndag.
Dagen började med uppvaknande av solen vi tio, vi gick ut och satt oss på bron för att äta frukost. Efter det tog jag fram seckatören och började kapa ner och rensa i alla buskarna på gården medans Peter bytte till sommar däck på bilen.
Gick in och duschade för att sedan åka vidare till Dannero där mamma och pappas häst supra skulle starta vid fem tiden. Hon blev 2:a, mycket bra.

På vägen hem bestämde jag mig för att jag också ville byta till sommardäck och Peter skulle åka till Älgsjö och fylla på olja i bilen. Kom hem, bytte om till skit kläder och åkte mot Ulvvik eftersom att däcken var där ute. Mamma och Pappa hade inte kommit hem från travet än så jag fick stöka på själv i garaget, för att flytta på fyrhjulingen fick jag LYFTA bort den. Sedan fick jag LYFTA bort höbalar som låg mitt på golvet. Till slut fick jag plats med bilen och körde in den, efter det gick jag och skulle hämta däcken, gick upp på lon och där var dom inte, gick bort till carporten och där var dom inte, gick in i galaget och kollade igen och där var dom inte. Ringde till Pappa och frågade vart han hade lagt dom och då påminde han mig om att jag tog med mig dom till Ullånger när jag bytte till vinterdäck. Tror ni jag blev less?
Efter cirka 30 - 40 minuters letande så åkte jag hem igen och hittade däcken i förrådet. Började hissa upp bilen och veva bort dom gamla däcken för att veva på dom nya, det tar på krafterna. När jag väl var färdig kände jag att jag borde tvätta den för första gången sen i höstas och det gjorde jag. Nu är jag nöjd för idag!

Buskklippning



Nyponbusken ser naken ut



döda stickiga pinnar som inte var roliga att bära bort



Hängde ut tvätten på tork för första gången i år



Älskling byter däck



Supras lopp, sämsta bilden men det var den enda jag tog



Bilen inträng i onödan i garaget



Ulvvik utan is



Bill står och väntar på att få gå in



Laban går och piper



Mamma och Pappa med häst kommer hem från travet



Så här skitig blev jag, bevis på att jag gjorde allting själv



till och med på utsidan



Men så här ren och fin blev den :0)



Hoppas att ni har varit ute och njutit av solen lika mycket som vi!



Kommentarer
Postat av: n

Älskling är en lat jävel som måste sitta ner när han byter däck... Är det jul-mats-kilon fortfarande månne?

2009-05-01 @ 16:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0