Usch vad jag har grinat idag

Nu är jag hemma igen efter en helvetes undersökning. För er som vill veta så kan jag säga att det inte gick bra. När jag kom in träffade jag två sköterskor som tog hand om mig och förklarade hur allting skulle gå till. Efter en stund kom läkaren in och hälsade, sprutade bedövning i svalget som smakade banan sprit. Tungan kändes som en fotboll i munnen och svalget var så bedövat så att jag nästan inte kunde svälja. Efter det fick jag lugnande sen körde dom igång på engång. Jag fick bita på en sak så att jag inte skulle bita på slangen för den var dom tydligen väldigt rädd om, det värsta kom när dom skulle förbi svalget med slangen, jag kved och började grina, trodde att det skulle gå över efter den biten men det blev bara värre och värre, så fort dom rörde slangen fick jag kväljningar. Tårarna sprutade, jag hyperventilerade och skakade. Det var nästan omöjligt att andas och svälja. Sköterskorna fick hålla i mig men efter halva undersökningen kom dom till insikt med att det inte gick. Dom drog ut slangen igen och förklarade för mig att jag måste vara sövd för att dom ska kunna genomföra hela undersökningen. Det är det värsta jag har gjort.
Nu är det bara att vänta på nästa kallelse till gastroskopi med sömn.
Vi kom hem för en timma sedan ungefär, jag drog på mig morgonrocken direkt när vi kom in, fryser som sjutton. Mitt lugnande gör mig väldigt trött också så jag har lagt mig i sängen.
Tack Peter och Mamma som följde med mig.

Kommentarer
Postat av: karin

huga!! stackars liten! :(

2009-04-16 @ 17:05:11
Postat av: Anonym

Men usch.. Jag förstår hur hemskt det måste ha varit.... :(

2009-04-16 @ 18:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0