Sammanfattning

Hallå! I helgen har jag inte orkat sitta vid datorn nånting så det har blivit lite skrivande. Helgen har varit perfekt i alla fall, här kommer en sammanfattning.

Fredag
I Fredags var vi lediga och åkte ut till Niklas och Emma för att ge dom ett Påskägg som tack för det vi fick, det var ju dom som var påsk haren. Vi blev kvar där ett bra tag, Jag och Emma tog en kort promenad sen satt vi på balkongen med näsan mot solen och surrade. Efter det åkte vi hem, lagade god middag och gick och la oss redan vid 9 för att vara pigg fäljande dag.

Lördag
Lördagen klev jag upp 04.50, det var min första jobbdag efter sjukskrivningen som har varit i två och en halv månad. Det gick hur bra som helst, så skönt att komma dit och ta på sig dom vita kläderna, svarta skärpet och mina turkosa crocs. Jag trodde att jag hade glömt hur mycket som helst men inte då, allt kom tillbaka inom någon timma. Känns jätte bra att börja jobba, känns som att jag är en värdig människa igen.
Jag slutade vid halv fem, åkte direkt till Karin och hämtade vinflaskorna hon hade köpt till mig. Åkte hem, lagade mat, tog en dusch. Sen kom Karin, Martin, Erik, Jimmy och Ida. När klockan började närma sig halv tolv blev Jag och Karin plötsligt super sugen på att åka till Kramm, dit man egentligen aldrig vill åka men jo, då ville vi. Fixade Chaufför, Tom och Conny kom och hämtade oss men när vi väl kom fram fick vi inte gå in för det var tydligen fullt, även fast det gick cirka 100 stycken medans vi stog där men gubben måste ha haft en dålig dag eller nånting. Vi roade oss i alla fall bra ändå. Jag och Tom smet in och klarade oss kanon. Men var inte inne speciellt länge. Tack för en trevlig kväll!

Söndag
Söndagen började med en fruktansvärd huvudvärk, kändes som att huvudet skulle gå i tusen bitar men efter en ipren och frisk luft gick det över, Karin kom hit och hämtade bilen stog och surrade om går dagen och efter det ville jag inte gå in, det var så fint väder. Peter började tvätta bilen och jag krattade bort alla löv från gräsmattan, lämnade dom i höstas i hopp om att dom skulle förmultna under snön men oj så fel jag hade. Fick bort alla påssnusar och fimpar som någon har slängt dit också. Sen spolade vi rent uppfarten från all sand och grus. Ville inte gå in så vi bestämde oss för att ta fram grillen och göra middag, åkte ner på ica och köpte chorizo, ostkorv och potatissallad. Marinerade fläskfile som vi hade kvar i kylskåpet. Gud vad gott det var, och för att inte tala om mysigt. Så nu är grillen invigd för i år.


Skottkärran hjälpte mig att få bort alla löv.



Ren blev den!




Vi tog fram det lilla bordet som vi hade på balkongen i nordingrå och
dukade upp på.



Mmm, chorizo, ostkorv och vitlöksmarinerad fläskfilé.



Peters tallrik



Katta tyckte också att det luktade gott, speciellt ostkorven ;0)



Tack för en underbar helg! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0