Gastroskopi

I morgon är dagen som jag ska göra min gastroskopi som jag har väntat på i månader. Gastroskopi heter det när man gör en undersökning av magsäcken, jag ska svälja en slang med en kamera i. Hur ska det gå? kommer det göra ont, kommer jag kräkas? oron är enorm just nu måste jag säga. Jag har läst om det och dom flesta säger att det inte gör ont men att det är fruktansvärt obehagligt.
Jag får inte äta eller dricka efter 24.00 ikväll och jag har fått tid 12.45 i morgon, det är 12 timmar och 45 minuter det. Att inte få äta är en sak men dricka, det kommer bli svårare och inte nog med det får jag inte äta eller dricka på 2 timmar efter heller eftersom att jag kommer få bedövning i svalget. Så 15 timmar utan mat och vätska kommer förmodligen bli tufft men det kommer med all säkerhet vara tuffare med själva undersökningen. Det lär inte bli många timmars sömn inatt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas det går bra! Håller tummarna för dig! :)

2009-04-16 @ 10:46:51
URL: http://kokkosanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0